3 activități mindfulness pentru copii

Deși la prima vedere poate părea ceva extrem de complicat, mindfulness-ul este un concept pe care-l experimentăm zi de zi, de la mic la mare. Numai că el devine cu adevărat avantajos în momentul în care-l conștientizăm. Așadar, câteva activități mindfulness sunt ceea ce trebuie pentru a avea un copil echilibrat și conștient de emoțiile și trăirile sale.

Mindfulness-ul poate spori calitatea vieții copilului în diverse moduri. El poate obține pacea interioară, îi poate îmbunătăți calitățile fizice, îi poate spori încrederea în sine și îi poate facilita relațiile cu grupul în care activează.

Avantajele activităților mindfulness

Cercetările confirmă faptul că, pentru copii, activitățile mindfulness pot:

-reduce efectele bullyingului

-dezvolta puterea de concentrare

-îmbunătăți abilitățile sociale


Activități mindfulness: suntem ”fotomodele”

activități mindfulness

Nu te panica: nu îți spunem să îți înscri copilul la un curs de fotomodele. Îți propunem doar un joc simplu, pe care suntem convinși că toți micuții îl vor aprecia foarte mult: să fie model. Pozele distractive îl pot ajuta pe copil să se simtă puternic, să-i crească încrederea de sine și să fie mai curajos. Așa că, începe o scurtă sesiune foto chiar la voi în sufragerie. Pentru asta, propune-i copilului, să adopte următoarele poziții:

Superman:pentru această fotografie, copilul trebuie să stea cu picioarele depărate, cu pumnii încleștați și brațele întinse în sus

Wonder woman: pentru o astfel de poză, copilul trebuie să stea cu picioarele depărtate și mâinile pe șolduri

Activități mindfulness: învățăm să respirăm

activități mindfulness

Respirația profundă este foarte importantă în procesul relaxare și de conștientizare a corpului. Există multe moduri diferite de a-l învăța pe copil să respire adânc și apoi să expire. 

-umflați baloane sau faceți baloane de săpun

-suflați în lumânări. Vă puteți preface că e ziua jucăriei preferate.

-ia o pană dintr-o pernă și faceți un concurs: cine ține cel mai mult pana în aer. 

-faceți yoga. Pentru copil, astfel de exerciții sunt foarte benefice pentru conștientizarea respirației.

Activități mindfulness: explorăm mediul înconjurător

Profită de fiecare plimbare prin parc pentru a activa observarea. 

-ascultați cu atenție ciripitul păsărilor

-observați culorile frunzelor care cad din copaci și ascultați foșnetul lor

-mirosiți iarba sau florile 

-observați soarele sau norii

-simțiți textura nisipului sau a crengilor de copaci

Foarte important!

După fiecare activitate, e musai să stați câteva minute și să analizați ceea ce ați simțit, văzut și mirosit în timpul jocului. Doar așa copilul va fi conștient de cele experimentate și doar așa își va putea exprima emoțiile trăite. Este foarte important ca aceste activități mindfulness să fie adecvate fiecărei grupe de vârstă

Sursă foto: <a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/ligh

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/chil

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/water”>

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *